Sport: Fogyjon fehérjével

Szeretettel köszöntelek a Sportmánia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 982 fő
  • Képek - 210 db
  • Videók - 78 db
  • Blogbejegyzések - 200 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 397 db

Üdvözlettel,
Kőhalmi Péter
Sportmánia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sportmánia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 982 fő
  • Képek - 210 db
  • Videók - 78 db
  • Blogbejegyzések - 200 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 397 db

Üdvözlettel,
Kőhalmi Péter
Sportmánia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sportmánia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 982 fő
  • Képek - 210 db
  • Videók - 78 db
  • Blogbejegyzések - 200 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 397 db

Üdvözlettel,
Kőhalmi Péter
Sportmánia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Sportmánia Klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 982 fő
  • Képek - 210 db
  • Videók - 78 db
  • Blogbejegyzések - 200 db
  • Fórumtémák - 17 db
  • Linkek - 397 db

Üdvözlettel,
Kőhalmi Péter
Sportmánia Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 A különböző típusú fehérjék, táplálkozásunk alapvető összetevői, ráadásul a fehérjedús étrendnek, a fogyókúrában is jelentős szerepe van. Arról kérdeztük Sárga Diánát, az Életmód Orvosi Központ dietetikusát, hogy milyen típusú fehérjéket válasszunk, ha egészségesen szeretnénk étkezni, és le is szeretnénk adni a testsúlyunkból.


A fehérjék élettani jelentősége

A megfelelő mennyiségű fehérjebevitel minden életszakaszban kiemelten fontos, terhesség- szoptatás alatt, illetve intenzív sportolás esetén pedig még inkább megnövekszik a szervezet fehérje iránti igénye. Ismert, hogy a fehérje dús táplálkozás fontos az izomépítés során, de arról talán kevesen hallottak, hogy fehérjék építik fel a kötőszöveteinket, inainkat, ezen kívül pedig kiemelt szerepük van, többek között az immunrendszer, illetve a hormonrendszer működésében is.

Mi a szerepe a fehérjének a fogyókúrában?

A hatékony diéta titka, a mérsékelt szénhidrátbevitel, a zsírszegény táplálkozás, valamint minőségi, fehérjében gazdag étkezési szokások bevezetése az étrendünkbe. A fehérjefogyasztás előnye, hogy gyorsítja az alapanyagcserét, ami azt jelenti, hogy fogyasztása után több kalóriát égetünk el, mint a szénhidrátok, vagy a zsírok esetében. További jelentőségük, hogy a fehérjék növelik legjobban a telítettségérzést, és segítenek a zsírmentes testtömeg, az izomzat fenntartásában.

Mennyit és milyen típusú fehérjéket válasszunk?

Habár azt gondolhatjuk, hogy a fehérjéket pozitív tulajdonságaik miatt korlátlanul fogyaszthatjuk, ez nincs így. Esetükben is fontos az elfogyasztott mennyiségre odafigyelni, hiszen egyrészt energia tartalommal ezeknél a tápanyagoknál is számolni kell, másrészt a túl sok, illetve a túl kevés fehérje fogyasztásnak is lehet egészségkárosító hatása. A fogyókúra során a napi energia bevitel 20-30%-át fehérjék tegyék ki, amely ideális esetben állati és növényi eredetű fehérjéket is tartalmaz fele-fele arányban.

A fehérjéket célszerű több étkezésre elosztva fogyasztani, úgy hogy minden fő étkezés tartalmazzon valamilyen teljes értékű fehérjét. Teljes értékű fehérjének azt nevezzük, amely az összes olyan aminosavat tartalmazza, amelyeket a szervezetünk nem tud előállítani, de működése szempontjából elengedhetetlen. Az állati eredetű fehérjék (tej, tejtermékek, húsok, húskészítmények, halak, tojás) előnye, hogy bennük megtalálható az összes esszenciális aminosav. A fogyás érdekében ezek közül, a zsírszegény termékeket kell előnyben részesíteni.

Növényi eredetű fehérjék fogyasztása is elengedhetetlen része a táplálkozásnak, mert hasznosításuk és lebontásuk kevésbé terheli meg a szervezetet. Esetükben arra érdemes odafigyelni, hogy bennük nem található meg egyszerre az összes aminosav típus. Így a növényi táplálkozás során ahhoz, hogy a szervezet ne szenvedjen hiányt fontos a növényi eredetű fehérjéket megfelelően összeválogatni. Értékes fehérjeforrások többek között az olajos magvak, a hüvelyesek, a bab, a borsó, a lencse, a csicseriborsó. Egy friss amerikai tanulmány szerint, amely a JAMA Internal Medicine folyóiratban jelent meg, több növényi fehérje fogyasztása, 10 százalékkal csökkenti a bármely okból bekövetkező halálozások kockázatát.

Kérjünk szakértői segítséget!

Amennyiben fogyni szeretnénk, étrendünk összeállításában kérjük dietetikus segítségét. A szakember személyre szabottan meghatározza, hogy milyen étrendre van szükségünk, azt milyen alapanyagokból készítsük el úgy, hogy fontos tápanyagokból ne szenvedjen hiányt a szervezetünk, de biztosan elérjük fogyókúrás célunkat. „Ne feledjük, hogy a hosszútávon fenntartható testsúly csökkentés alapja a jól összeállított étrend és az életmódváltás, amely magába foglalja a rendszeres testmozgást is. A vágyott alak elérésében és megtartásában, egyénre szabott testsúlycsökkentő életmódprogram nyújthat számunkra segítséget.” – tudjuk meg Sárga Diánától, az Életmód Orvosi Központ dietetikusától.


Forrás: http://vital.hu/

Címkék: egészsg fehérje fogyás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu